Sunday, August 6, 2017

Keperluan Hibah Takaful Untuk Keluarga Kesayangan Anda.

Assalamualaikum,

Harini saya nak bercerita lagi mengenai hibah takaful. Saya suka mengingatkan betapa pentingnya suami sebagai ketua keluarga mengambil hibah takaful. Hibah takaful bukanlah satu kewajipan tetapi ianya telah menjadi satu keperluan masa kini.

Di great eastern takaful, kami menyediakan berbagai polisi berkenaan hibah. Antaranya polisi Damai dan Mega. Semua polisi takaful kita boleh hibahkan. Cuma banyak mana kita nak hibah tu bergantung dengan jenis polisi yang kita pilih dan nilai caruman kita setiap bulan.

Dengan polisi i-Great Damai 2.0, hibah takaful bermula dengan RM100/sebulan. Dan nilai pampasan mati yang kita boleh hibahkan bergantung kepada jenis kerja kita sekarang, umur, jantina dan status merokok. Lagi berisiko kerja kita, lagi rendahlah pampasan kita nanti. Polisi damai sangat mampu milik dan memudahkan semua golongan untuk membuat hibah takaful.


Polisi i-Great Mega pula menawarkan pampasan mati yang agak tinggi iaitu sebanyak RM500,000. Tempoh bayaran kita boleh pilih selama 10 tahun atau 20 tahun dan perlindungan kita dapat selama 30 tahun. Idea untuk polisi mega ni ibarat kita menyimpan duit dengan takaful dan mendapat perlindungan yang tinggi. Sebab kalau kita buat saving di tabung haji, ASB atau mana-mana bank, kita tidak dapat perlindungan hayat RM500,000 ni. Bahkan kita tidak dilindungi langsung.

Antara polisi Damai dan Mega, dua-dua ada kelebihan dan kekurangan. Pemilihan anda haruslah berdasarkan keperluan yang anda rasakan sesuai dengan keluarga anda dan nilai caruman yang sesuai dengan bajet kewangan anda sekarang.
Whatsapp saya untuk quotation lengkap atau lengkapkan data dekat quotation diruangan atas.

Atiqah,
011-3523 0709,
Your Trusted Financial Advisor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...