Friday, November 7, 2014

Tips-Tips Menguruskan Perut Untuk Para Isteri

Assalamualaikum semua. Hari ini saya akan kongsikan serba sedikit tips-tips menguruskan perut yang saya tahu. Kita orang perempuan mesti nak dapatkan perut yang kurus dan slim kan. Perut yg slim dan cantik meningkatkan keyakinan kita. Bagi perempuan yang sudah berkahwin, kita lagilah nak menjaga kecantikan perut kita apatah lagi selepas melalui proses kehamilan dan bersalin. Ye tak?. Jadi jom kita jengah apa dia tips-tips menguruskan perut yang saya nak kongsikan.

TIPS-TIPS MENGURUSKAN PERUT.

1) Buat Sit-up.

Waktu saya menjalani latihan khidmat negara pada 2007 dulu, saya diperkenalkan dengan senaman sit-up ni. Memang sebelum ni saya dah tahu cuma tidak pernah buat dan praktikkan. Jadi bagi anda yang nak perut cantik, rajin-rajin lah buat sit-up. Boleh pelbagaikan sesi. Pagi, petang dan malam. Dan buatlah sebanyak yang kita mampu. Untuk permulaan boleh start dengan 5-10 kali setiap sesi.




2) Jangan minum air sejurus selepas makan.

Cara ini sangat mudah dilakukan bila kita disiplinkan diri. Memang saya akui, pada mulanya agak payah kerana meminum air selepas makan telah sebati dengan diri kita. Kalau boleh amalkan minum air kosong 30 minit dan keatas selepas pengambilan makanan berat. 



3) Bermain hula hoop.

Dulu waktu zaman kanak-kanak, kita mesti suka bermain hula hoop kan. Tapi kenapa setelah kita dewasa kita tidak bermain hula hoop lagi?. Bermain hula hoop akan membentuk pinggang yang ramping dan seterusnya perut yang slim dan cantik.




4) Gunakan krim bakar lemak.

Saya memilih memakai body perfector shaklee, dan sekarang saya menggunakan krim panas dari dunia herbs. Krim ni bertindak dengan membakar lemak-lemak yang ada diperut  kita. Mungkin badan kita kurus tapi perut kita?. Hehe. Hanya kita mengetahuinya.




Bagi saya, perut yang slim dan cantik akan meningkatkan keyakinan diri saya. Lagi-lagi selepas saya bersuami. Kesihatan dan kecantikan kita bermula dari dalam. Jadi apa kata kita luangkan sedikit masa untuk melakukan tips-tips ini. Kita semua mampu mengubahnya. Selamat mencuba kawan-kawan.

2 comments:

AisyahAzman said...

betol betol. rasa down betol kalau perut membesau. hehe.

Atiqah said...

Try la sis. Mna tau menjadi. Sya mmg dh la praktikkan. Cuma minum slps mkn tu pyh skit, selalu tergoda dgn minuman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...