Monday, November 17, 2014

Keperluan Supplemen Shaklee untuk Ibu Mengandung.

Assalamualaikum,

Hari ini perkongsian saya mengenai supplemen Shaklee untuk ibu-ibu yang mengandung. Seperti yang kita ketahui, bila kita disahkan mengandung, kita perlulah menjaga diet harian kita. Makan makanan yang berkhasiat yang bagus untuk kita dan bayi. Tetapi adakah dengan makanan seharian kita, khasiatnya mencukupi?. Jadi, saya ingin kongsikan serba sedikit mengenai supplemen Shaklee yang bagus dan sesuai untuk ibu mengandung, untuk menampung kekurangan nutrien-nutrien yang diperlukan semasa kita mengandung.


B-Complex dengan Asid Folik.

B-Complex dilengkapi dengan 8 komponen penting antaranya ialah Asid Folik. Asid Folik sangat penting untuk ibu mengandung. Pengambilan Asid Folik yang disyorkan untuk ibu mengandung adalah sebanyak 600-800mg sehari. Asid Folik yang mencukupi akan mengurangkan risiko kecacatan saraf, masalah bibir dan lelangit pecah, kecacatan jantung dan dan risiko bayi pra-matang. B-Complex membantu mengurangkan pening-pening dan mabuk orang mengandung


Vita-lea.

Vita-lea adalah mutivitamin lengkap. Ia diperkaya dengan sumber zat besi yang cukup untuk ibu mengandung. Zat besi berfungsi dalam mengangkut oksigen dari paru-paru ke tisu dan membentuk hemoglobin darah yang akan memastikan bacaan HB anda sentiasa berada diparas yang baik. HB yang rendah mendatangkan bahaya kepada ibu mengandung dan bayi dalam kandungan. Selain itu Vita-lea bertindak sebagai pelengkap nutrisi dan menyokong kesihatan keseluruhannya.



Energizing Soy Protein(ESP).

Protein membekalkan kita tenaga. Bila kita mengandung badan kita akan cepat letih dan lesu. Jadi protein yang mencukupi akan mengurangkan rasa letih dan lesu itu. Di Shaklee, kami ada ESP yang sesuai untuk semua. 1 hidangan ESP bersamaan dengan 14g protein, 8g karbohidrat dan 500mg kalsium. Jadi, Ibu-ibu mengandung boleh mengambil ESP untuk melengkapkan diet harian anda. 


Omega Guard.

Omega guard membantu tumbesaran, perkembangan otak janin dan perkembangan memori. DHA adalah nutrien untuk otak, sistem saraf dan retina. Omega Guard membekalkan 330mg asid lemak omega 3, 180mg EPA dan 120mg DHA. Omega juga membantu menstabilkan berat badan anda. Selain itu Omega guard juga dapat mengawal kesihatan jantung ibu-ibu yang mengandung. Omega guard Shaklee dihasilkan daripada minyak ikan tulen. Ibu mengandung haruslah memastikan minyak ikan pilihan  anda bukanlah dari minyak hati ikan tetapi dari minyak ikan yang sebenar.



Ostematrix.

Ostematrix mengandungi kalsium dan magnesium. Kalsium berfungsi menguatkan tulang, menghalang osteoporosis dan merangsang pemekatan darah. Pengambilan 600mg sebelum tidur mengurangkan kebas-kebas dan kekejangan dan menjadikan tidur ibu mengandung lebih lena. Ia juga berfungsi mengurangkan stress. Magnesium membantu pegecutan otot dan saraf. Ianya memudahkan pembuangan air besar kepada ibu mengandung yang sembelit dan membantu memudahkan proses bersalin nanti.


Vitamin C.

Vitamin C adalah anti-oksidaan yang berkuasa. Ia membina sel darah merah dan membantu penyerapan zat besi dengan lebih baik. Vitamin C juga membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman dan menguatkan sistem imunisasi ibu mengandung. Vitamin C dapat mengurangkan simptom flu dan selesama semasa mengandung. Elakkan pengambilan antibiotik dan ubat tahan sakit semasa proses kehamilan. Ambillah vitamin C untuk kesan yang baik pada masa akan datang.


Pengambilan supplemen semasa mengandung amatlah digalakkan untuk memastikan zat-zat nutrien mencukupi untuk ibu mengandung dan bayi yang dikandungkan.Thank you for reading.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...